چاپ سه بعدی جان چند کودک را نجات داد

کاربرد فن آوری چاپ سه بعدی در پزشکی جان سه کودک مبتلا به نوعی نارسایی تنفسی را نجات داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مجله «Science Translational Medicine» مقاله ای منتشر کرد که نوید چشم اندازی مثبت در دنیای پزشکی می دهد.

بر اساس این گزارش، پزشکان توانستند با بهره گرفتن از فن آوری چاپ سه بعدی مشکل سه نوزاد امریکایی را که از شکلی نادر و شدید از تراکئومالاسی (نرمی غضروف های نای) رنج می بردند، حل کنند.

پزشکانی که از این فن آوری استفاده کردند، در مقاله ای که نتایج کارشان را تشریح می کند، تاکید کردند تا پیش از این هیچ روشی برای درمان این ناهنجاری شدید وجود نداشت.

دکتر گلن گرین، استاد دانشگاه میشیگان در رشته تخصصی کودکان اظهار داشت از هر ۲۰۰۰نوزادی که در جهان به دنیا می آید، یک مورد از درجات مختلف نرمی غضروف های نای رنج می برد.

دکتر گرین، که به همراه یک مهندس پزشکی به نام اسکات هالیستر، شیوه جدید را به کار بسته است، تصریح کرد برای نخستین بار، از فن آوری چاپ سه بعدی استفاده شد تا یک پروتز مناسب برای رفع نقص نوزادان ساخته و در محل مناسب تعبیه شود. بدین ترتیب، نوزادان توانستند به شکل طبیعی تنفس کرده و به حیات خود ادامه دهند.

به گفته این پزشک، پیش از این نوزادانی که به عارضه تراکئومالاسی مبتلا می شدند، از بخت کمی برای زنده ماندن برخوردار بودند.

نخستین کودکی که با این شیوه درمان شده است، اینک سه ساله است و در یکی از مهدهای کودک به زندگی عادی خود ادامه می دهد.

منتشر شده توسط واحدمركزي

منبع:واحدمركزي خبر